onsdag 5 september 2012

Ett personligt lärande på nätet

Nog måste det handla om en lärandesituation när man hämtar den information man behöver på nätet just när man behöver den och låter sig instrueras av någon som kan just det man är ute efter.


Jag har skrivit om ett speciellt fall där jag tror mig ha lagat en dator efter att ha letat upp och följt en instruktion på YouTube. Jag tänker inte upprepa det jag skrev i mitt inlägg utan länkar direkt till min andra blogg, Strövtåg,  där jag skriver om "lite av varje" och inte enbart om lärande på nätet i högre utbildning. Titta gärna på inlägget på den här länken:  https://lejonw.wordpress.com/2012/09/05/att-informera-sig-om-hur-man-lagar-en-dator/

 Jag tycker att detta kan vara ett exempel på ett personligt lärande drivet av egna intressen där man knyter an till noder på nätet där man finner den behövda kunskapen, ett PLN (personal learning network) eller PKM (alt. PKN)(personal knowledge management).


 Creative Commons License This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 3.0 Unported License

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar